close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בובליל נגד עגנון?

מערכת שורשיט תשרי, תשעד23/09/2013

ישנה חשיבות עליונה למלחמה בריאליטי. להתמכרות לריאלטי יש מרכיבים הדומים להתמכרות לסמים, כמו החיפוש אחר ריגושים חדשים

תגיות:

במושב הפותח של כנס "הקהל" ברמת אפעל, "נא להתנהג בהתאם" קראו הדוברים ובהם: אברי גלעד, יאיר שלג ואריאנה מלמד ומנכ"ל "פנים" ירון קנר, לשינוי בתרבות הראליטי, הסמארטפון והאינסנט העכשווית ולאימוץ תרבות פנאי אחרת – של אורח חיים פשוט וערכי. בתחילת המושב הוקרן סרטון אשר הציג כיצד רוב האנשים ברחוב אינם יכולים לזהות את תמונתו של ש"י עגנון בעוד את תמונתו של יוסי בובליל זיהו בקלות.

העיתונאי יאיר שלג קרא ל"חרם ריאליטי", והשווה את תופעת הריאלטי לזנות: "אנשים מוכרים את גופם עבור 15 דקות של תהילה,המפיקים משמשים כסרסורים ואנחנו כקהל מעודדים את הזנות ומשתמשים

בשרותיה. מדובר בניצול אומלל של אנשים- אני מתקשה להאמין שרוקחי האח הגדול צופים בתוכנית שהם עצמם יצרו מעבר לשעות העבודה".

שלג הוסיף כי, "ישנה חשיבות עליונה למלחמה בריאליטי. להתמכרות לריאלטי יש מרכיבים הדומים להתמכרות לסמים, כמו החיפוש אחר ריגושים חדשים".

אברי גלעד, על הטקסים הישראלים:" באין שורש הפרי רקוב. אנו רואים כיצד כל טקסי חיינו המרכזיים נהיו פח. כל טקס הפך לדוחה באופן המיוחד לו. החתונות הפכו לזוועה- אף אחד לא שמח חוץ ממנהל הקייטרינג. טקס החופה הפך להיות בלתי נסבל, משעמם וריק מתוכן. צריך לחזור למקורות ולהחזיר את תכני הבסיס שמציעה היהדות- כשיש נוכחות של שורש, גם אם העץ הוא עקום, הוא עדיין יהיה חזק".

ירון קנר מנכ"ל פנים: "אנו מקווים שהיוזמה הזאת תסחוף אחריה המונים. רבים חשים בצורך לתקן – את תרבות הצריכה, תרבות האירועים, תרבות המסכים. לעולם היהדות המתונה והערכית על עשרות הארגונים הפועלים בו, יש כח להוביל מהלכים שישפיעו על החברה הישראלית.

כמו כן לקחו באירועי הפסטיבל השונים: ח"כ ד"ר עליזה לביא, ח"כ רות קלדרון, העיתונאי הוותיק שלמה נקדימון, העיתונאית במבי שלג, ד"ר תומר פרסיקו, הזמרות עלמה זהר ודניאלה ספקטור והזמרים אריאל הורוביץ', דוד לביא וג'קי לוי. את הפסטיבל פקדו אלפי משתתפים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה